Рішення Верховної Ради України від 17 травня 2013 року №273-VII "Про віднесення міста Гола Пристань до категорії міст обласного значення" депутати Голопристанської районної ради VI скликання вважають прийнятим незаконно, адже профільним комітетом Верховної Ради України ,скоріше за все під впливом партійної ієрархії Партії Регіонів, не були проаналізовані всі економічні та соціальні передумови прийняття такого рішення, що у 2014 році породило низку проблем та незадоволення жителів міста.
Взагалі нехтування думкою жителів своєї територіальної громади вже дедалі частіше стає нормою для роботи Голопристанського міськвиконкому. Так на численні звернення батьківського комітету Голопристанської районної дитячої школи мистецтв, федерацій веслувальників та боксерів залишились непочутими. Надісланий Голопристанською районною радою Голопристанській міській раді протокол розбіжностей, де запропоновано співфінансування позашкільників по фактичних витратах на утримання відповідної кількості учнів – дітей міста. Голопристанський міськвиконком відмовив у підписанні даного документу. Вже, напевно, друге десятиліття працівники і відвідувачі Центрального ринку міста Гола Пристань вимагають від міськвиконкому провести ремонт дороги і самої території ринку, який, до речі, знаходиться неподалік від облаштованих кабінетів міського голови та його соратників. Але реакції ніякої. Люди досі брьохаються після дощу у воді по коліна, а до них нікому і діла немає.
У міському так званому Палаці культури гурткова робота відсутня взагалі. Жодного колективу художньої самодіяльності ніколи не було і скоріше за все ще довго не буде. А навіщо?!. Завжди на всіх культурно-масових заходах міськвиконкому, включаючи і розкручені фестивалі "Купальські зорі" та "Український кавун- солодке диво", використовувався творчий потенціал аматорських колективів та окремих виконавців Голопристанського районного Будинку культури, Голопристанського районного Будинку дитячої та юнацької творчості та Голопристанської районної дитячої школи мистецтв, або ж сільських закладів культури Голопристанщини. А з впровадженням в дію вищезазначеного рішення Верховної Ради України взагалі над цим так званим міським Палацом культури та маленькою бібліотекою на острові Білогрудім створили ще й надбудову, над начальством начальство – відділ культури з фондом заробітної платні з державного бюджету у 280, 0 тисяч гривень. Та це лише квіточки.
Ще минулого року чисельність працівників міськвиконкому не перевищувала 31 особу, а нині, в тяжкий для нашої держави рік, чиновницький апарат Голопристанського міськвиконкому розширився до 85 одиниць і витрачається на утримання чиновників маленького дотаційного містечка на 7 з лишнім мільйонів гривень більше, ніж торік. Прошу, щоб запримітили, що не бюджетоутворюючі підприємства створює міськвиконком, а роздмухує бюрократичний апарат. Щоб свита у міського голови була побільше.
Взагалі, проаналізувавши бюджет міста Гола Пристань до відокремлення від району і після, Голопристанська районна державна адміністрація на чолі з Терлецьким Юрієм Сергійовичем стверджує, що наша держава у 2014 році витратила на утримання дотаційного містечка з чисельністю населення в 15 тисяч громадян на 29 мільйонів гривень більше ніж торік. Чи не завелика розкіш?! І це у той час, коли державі на соціальні потреби населення України катастрофічно не вистачає коштів.
Зазначеним рішенням Верховної Ради України і незрозумілою поведінкою по відношенню до власних діточок Голопристанської міської ради нищиться мережа закладів позашкільної освіти Голопристанщини, яка протягом кількох десятиліть створювалась нашими пращурами. А коли нехтують потребами наших дітей, то невже ми маємо право стояти осторонь.
Починаючи з квітня поточного року керівництвом Голопристанської районної ради та Голопристанської районної державної адміністрації проводяться узгоджувальні зустрічі, наради та листування з Голопристанським міським головою Негрою Анатолієм Петровичем та його уповноваженими особами, благо їх у нього зараз аж занадто вистачає. Але питання щодо фінансування послуг для понад 340 дітей міста Гола Пристань, які здобувають початкову мистецьку освіту у Голопристанській районній дитячій школі мистецтв, так і не вирішено. Не вирішено питання щодо дітей міста, які отримують послуги в інших 6 районних позашкільних закладах. Цього року понад 5 мільйонів гривень було фактично витрачено з районного бюджету на послуги дітям міста Гола Пристань. А дотацію на них, як і на інших жителів міста, тепер окремо отримує і успішно витрачає Голопристанський міський голова на потреби, які на його думку більш потрібні. Чи то на загальноосвітню школу №3, де у 2014 році директором стала його донька, чи то на загальноосвітню школу №4, де у 2014 році директором став його племінник, чи то іще десь...
І надалі Анатолій Петрович Негра залишається байдужим до думок жителів міста, яким керує. Його мрія про місто обласного значення здійснилася, адже це збільшило його особисту та його поплічників заробітну платню в рази. Хоча віднесення міста Гола Пристань до категорії міст обласного значення безпосередньо стосується адміністративно-територіального устрою Херсонської області, Голопристанського району та самого міста Гола Пристань. Тому перед прийняттям такого доленосного рішення мало б бути обов'язково організовано і проведено загальні збори громадян з прийняттям відповідних рішень. Але загальні збори громадян з даного питання не проводилися, а отже не була врахована думка більшості жителів громади міста, що суперечить чинному законодавству України.
Отже, керуючись статтею 47 Закону України "Про місцеве самоврядування" 11 грудня 2014 року на 44 сесії депутатами Голопристанської районної ради VI скликання прийнято рішення про необхідність внести клопотання до Херсонської обласної ради, Верховної Ради України та до Кабінету Міністрів України по питанню ініціювання скасування Постанови Верховної Ради України від 17 травня 2013 року №273-VII "Про віднесення міста Гола Пристань до категорії міст обласного значення". Вірю, що здоровий глузд переможе.
Олег Олексюк,
голова постійної комісії Голопристанської
районної ради VI скликання мандатної
з питань регламенту, депутатської
діяльності та етики, захисту прав
і свобод людини, законності і правопорядку,
місцевого самоврядування та адмінстратив
но-територіального устрою